torsdag, mars 15, 2007

Garderoben

Jo, jag lovar! Jag har städat garderoben idag, precis som jag sa att jag skule. Eller - jag rättar mig - jag har återbördat mina kläder från högen på golvet och tillbaka in i garderoben igen. På vägen mellan golvet och garberoben försvann ungefär 30% av nämnda kläder. Det är nästan så att jag börjar tro på det här med Feng Shui. Jag känner mig faktiskt lite rensad som människa också. Kanske, kanske att jag tar itu med mina papper inom en, inte alltför avlägsen, framtid.

Fast egentligen gör jag allt detta rensande för att jag har så svårt att skriva just nu. Jag vill inte ge mig in i en en ytterst avgörande scen, förrän jag bestämt mig för hur den slutar - vad är trovärdigt, hur skulle jag reagerat? Ska ändå gå till biblioteket imorgon. Det här är projektet jag inte ska lägga ner. Det här är något jag ska slutföra. Romanen om Eva ska bli.

"Nya författarskolan" av Göran Hägg är en mumsig läsupplevelse. Lärorik och pumpad med humor, läs den! Jag har lärt mig om fällor att inte falla i och om en författares icke-existerande inkomster. Jag sträckläste den, mer koncentrerat än jag läst en roman på mycket länge. Jag skrattade så att folk på tåget nog tittade snett på mig.

"I met Jolene. I hadn't seen her for twenty years end she was ugly as mud..." Måste älska Dolly! Synd bara att hon kåsdansade med en Elviskopia och avslutade konserten lite väl abrupt.

Inga kommentarer: