måndag, april 21, 2008

Mitt liv som student utan studiemedel

Saker jag inte visste var pålägg

¤ Mosade kidneybönor med örtsalt
¤ Tomatpuré
¤ Flytande margarin
¤ Den där torra biten längst underst på en ost (som man alltid slänger)


Saker jag inte visste att jag var kapabel till

¤ Spara en halv portion bulgur till nästa dag
¤ Köpa äcklig fibertoast (för att det var en stor och billig förpackning)
¤ Hälla olivolja över peston (för att den ska hålla längre)
¤ Äta ur samma glasslåda i flera veckor
¤ Tycka att gröt är lunch
¤ Ta med kaffe på termos ut på stan


Saker jag inte visste att man kunde ha på pizza

¤ Potatis
¤ Morötter
¤ Alldeles för mycket lök
¤ Våldsamt äcklig Coop Xtra-ost

Nu ska jag ringa till en potentiell arbetsgivare och förnedra mig en aning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, titta hon skriver.

Anonym sa...

Hahaha, låter som att studierna ger dig fördjupade kunskaper i mer än enbart litteratur :p