tisdag, september 14, 2010

RÖSTA!!

Ville bara säga att oavsett vilket "block" man sympatiserar med så är det enormt viktigt att RÖSTA RÖSTA RÖSTA på söndag och hålla Sverigedemokraterna långt långt borta från Riksdagen. De är ett parti med åsikter som inte hör hemma i ett samhälle anno 2010. Har vi inte kommit längre ån såhär?

Och med det sagt vill jag bara lägga ut ett foto från en underbar julidag...

Foto: Helena Tossavainen

Och så vill jag återigen påpeka att detta - i högre grad än något annat av de val jag varit röstberättigad till - är ett val då varendaste endaste röst är blytung och livsviktig. Nu väljer vi verkligen det här landets riktning. Beroende på utkomsten av detta val kan vårt land komma att i grunden förändras på oåterkalleliga vis.
Då menar jag främst att vi kan bli ett land med rasism i beslutsfattande instans. Jag menar också att vi nu indirekt väljer om vi vill använda USA som modell för hur vi ska vidareutveckla vårt samhälle - eller om vi inte själva format en bättre modell långt tillbaka i tiden och som vi bara behöver omformulera i en ny tid.

Jag lutar åt vänster med hela min tyngd. Men lägg långt hellre en röst på något av Allianspartierna än på SD. Lägg hellre din röst åt höger än du lägger ner den. I det här valet är vi så enormt viktiga! Vi demokratiska människor - oavsett placering på den rödblå färgskalan - som tror på allas lika värde och rätt och som vill hålla hatiska krafter kvar i vårt samhälles yttersta utkanter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har så rätt älskade dotter! Väl formulerat gumman, som vanligt! Kram