tisdag, december 19, 2006

Ska det vara så svårt?

Här i Sverige skriver vi te - ett T och ett E. Inte the, inte thé, inte tea eller nån annan innovativ stavning. Varifrån kommer besattheten av att krångla till det?
För dem av er som inte fattat det än, syftar jag på drycken som är ett vanligt förekommande alternativ till kaffe - inte café eller caffe - i fikasammanhang.
Snälla, gulliga, älsvärda människor; VI BOR I SVERIGE! Ordet stavas som det låter.
Te, svart te, grönt te, rött te, ekologiskt te. TE!

Om jag dricker svart TE blir det kuckelimuck i min mage... Just nu har min mage drabbats av lattekuckelimuck.

Och så sitter sammansatta ord ihop. Det är jätte fult att sär skriva. Översättning: Det är jättefult att särskriva.

TE, för allt i världen. TE!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.

Nu har jag skapat en liten blogg bara för att skriva här för det kunde jag inte förut.

1. Jo, det är någon som läser. JAG läser i alla fall. Eller ska det vara iallafall? Jag blir alltid lite fundersam.

2. JAAAAA! TE inte the eller alla andra konstiga variationer. Share your sentiment entirely! Hehe.

3. Jag skickade ett litet sms till dig igår för jag tror att det är den 21 som du fyller år fast ibland blir jag osäker, men grattis i efterskott eller förskott eller vad det nu blir/är. Jag antar att du är hemma ni jul? Eller vad jag kan förstå så har du lämnat Norge till förmån för Sverige. Om du har tid och lust och ork kanske vi kan träffas någon gång innan den 8 januari?

KRÄM och mjölk,

Johanna