söndag, februari 03, 2008

Geten

Jag har varit på Moderna muséet, jag har sett Geten. Geten hade betydligt mindre färg i pälsen än vad jag trodde att den skulle ha. Det var min djuplodande analys av det konstverket. Jag är ledsen att behöva säga det, men viss modern konst går bara rakt förbi mig. Typ som att en kille hade ställt ut en gipsskiva med spackel och maskeringstejp på. Jaha? Vad härligt arty då...

Så var vi på gayklubb i fredags. Det var kul, jag fick hångla och dansa. Nu har jag träningsverk. :P

Jag vet inte rikigt vad mer det finns att säga, utom att jag fått flytta upp en division i Vetligan, vi har tolv vänner på Myspace, jag har skrivit en novell om Pressbyrån (eller om en mycket elak flickvän), samt att vår frys är så full att man måste stänga den våldsamt snabbt.

7 kommentarer:

Maria sa...

Jag har också en sån frys. Lagomt irriterande när man inte kan få in det fjärde glasspaketet.

Härligt att du fick lite.. skojj på gayklubben. Tror jag hänger på nästa gång.

Folk har inte märkt mitt nyfärgade mörka hår ännu så jag vet inte om det blev så stor skillnad, men det tycker jag och mamma å pappa att det blev så det måste vara alla andra det är fel på. Eller så passar jag bara väldigt bra i det. =) Jag tror jag väljer det sistnämnda.

-Krama om- Jag tycker du är bra.

Maria sa...

Förrestsen så förstår jag inte heller modern konst om det inte är väldigt väldigt väldigt konstigt och vackert, då kan jag förstå det. Ibland.

E.V sa...

ja jag sa det idag. att man kan få trningsvärk av att hångla. Ingen trodde mej. Men då vet du iallafall, att det är sant...

Anonym sa...

Men oj! Det var ju inte dåligt, det har du inte berättat för mig! Jag är så dålig på att fråga folk vad de gjort osv. :/ Jag är alldeles för självisk! Fint med hångel, mycket bra. Nästa gång måste jag få följa med! Kramar-

Anonym sa...

Jag som trodde du var a'jour med de nya konsterna. Besviken.

Du känns inte alls lika gubbig när du går på folkhögskola. Svänger lurviga och hånglar på lokal. Så skulle aldrig Simone de Beauvoir ha gjort det. Hon var i alla fall gubbigare än sin karl.

Jag har ett playstation!
Nästa vecka kommer jag till din by för att se på film.

Anonym sa...

Och nu vet jag vilken den omtalade geten är :)

tomasselin sa...

Skriv nya inlägg också.