onsdag, september 10, 2008

Pannkakskack med PangKakan

Fick en jättebra idé idag på jobbet. "Jaaaa! Jag ska ringa Kakan så att hon kommer hem till mig och så gör vi pannkakor ihop!!". Bra plan. Bara det att vi visade oss suga på att grädda pannkakor. Smet överallt. Bränd/degiga/flottiga slamsor... Det började nästan BRINNA (mer än det som är normalt vid användning av gasspis) i mitt kök. MYCKET grädde och sylt för att få ner eländet. Men det var ändå en fin eftermiddag med efterföljande kväll. Det är bra med en god Kaka minst en gång i veckan...

Nämnda Kaka påpekade emellertid att jag varit "kär i en liftare" hur länge som helst nu. Vad hon egentligen ville ha sagt är att jag bloggar för sällan. Och det är ju helt sant,utan någon som helst modifikation... Men jag kör en recap nu.

1. Fortfarande kär i minnet av en liftare
2. Lite smygkär även i nygammalt objekt som tackat ja till fika ihop... <3
3. En granne spydde på mattan utanför min dörr igår natt
4. Grannens fyra fulla väninnor dök genast upp och började städa under högljudda fnissattacker
5. Jag sover för lite och jobbar för mycket
6. Jag skriver för lite
7. Min lägenhet är ett myshål
8. Mina stjärnor har kommit hem från semestern. Det gör mig glad.
9. Weeds är bra
10. Inatt vaknade jag av att jag, i panik, vrålade namnet på en av mina arbetskamrater.
11. Mina chefer är fina och förstående människor (än så länge...)
12. Jag ska stå på samma scen - ja, samtidigt - som BOB HANSSON
13. Kom till poesifestivalen i Härnösand eller var rektangulär ditt ägg!
14. "Ägg" är det nya "Näsa"

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: