måndag, september 29, 2008

Vända på dagar

Ibland blir en dag bra, trots att den inte borde bli det.
Det skulle - rent hypotetiskt - kunna vara en dag då man kliver upp klockan sex, efter att ha legat vaken och hostat hela natten (för typ femte natten i rad). Sen kanske man ser fram emot den sjätte arbetsdagen i rad på en nyöppnad superhetsig stormarknad. Man kanske har jobbat övertid som en skållad bäver. Man kanske känner sig helt otroligt stressad över att man försummar sin presumtiva roman...
Men så kanske det händer att en kund tackar en för att man är trevlig. Så kanske man storhandlar på sitt nya jobb, där man hittar och allting är fräscht. Man kanske kommer hem och tar en lång dusch. Man kanske ägnar sig åt att läsa klasskamraters texter. Sen kanske man lagar potatisomelett med curry och lyssnar på Stefan Sundström. Och så kanske man kommer på att det inte är så jävla dumt att finnas här vid Fridhemsplan en vanlig måndag kväll.
Och imorgon är det efterrätt i skolmatsalen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du fick en bra dag mitt i all stress och jäkt. Rätt åt dig!
Själv hittar jag min glädje i svampskogen. Det är de tillfällena som jag befinner mig både i tanken och med kroppen här och nu och ingen annanstans. Jätteskönt. Kram och puss från mamma

Anonym sa...

Men vad gör du nu då egentligen; pluggar du eller jobbar du?

Anonym sa...

ååååh eg vil og ha efterrätt i skolmatsalen!!! er maten like god som i fjor? er det trevlige folk der? tenk at det bur noken på rommet mitt louisa!!!! og i vårt tv-rom! huff. Forresten, den potatisomeletten. Det var jo det vi fant på til middag den siste veka, minns du det? då dei to gubbane tok bilder.. sakna sakna. klem på deg!