torsdag, mars 17, 2011

Att om du fanns

Såhär tänker jag mig
att om du fanns
Att det skulle vara mjukare

Att
om du fanns
skulle axlarna
inte tycka så mycket om öronen

Såhär tänker jag mig
att vi
skulle spela dina fuktade kort
och
dricka kaffet som ännu inte
torkat fast

Att om du fanns
skulle du säga
att hjärtat var värt mer
än att manglas som nu

Och sen
dina nybakta drömmar
för mig
kramade med värmehänderna

Jag tänker mig att
huvudet i ditt knä
och
du berättar
en gång till
om flickan med flätorna

Och jag lovar att inte fylla i slutet

Att om du fanns
gjorde det inget
att jag glömt vägen hem
och tappat kompassen

Att du
skulle kasta vita pepparkakssmulor
att samla hela vägen till visshet

Såhär tänker jag mig
Att om du fanns
skulle busstidtabellen
inte eka så vansinnigt

Med sina frågetecken

1 kommentar:

Marre sa...

väldigt fint... Du skriver så bra.