söndag, september 02, 2007

En helg

Ibland kankse en helg ser ut såhär.
Man kanske fikar på ett mysigt fik på fredagkvällen. Sen kanske man lagar tacos och ser på film med några nyfunna.
På lördagen kanske man åker hem till någon man tycker mycket om. Då kanske det blir myskväll med middag, vin, existensiella samtal och film. Sen kanske man sover så gott som man inte gjort på länge - i en soffa som luktar hemtrevnad och nytvättade lakan.
Sen kanske man vaknar ganska tidigt (i alla fall utifrån en själv sett) och så kankse man får frukost någon bemödat sig med att ställa fram åt en. Sen kanske man skrattar hela dan och hjälper någon att städa sin garderob. Kanske hinner man med ytterligare samtal och lite melonlunch, för att inte tala om lite friidrotts-VM (som man plötsligt blivit intresserad av...) Sen kanske man åker hem och äter nudlar med broccoli. Kanske skriver man ut sista versionen av ett dramatiskt manus. Och så kanske man bloggar lite om sin helg. Så fint kan man ha det ibland...

Appropå baseboll. Tänk om jag skriver samma historia om och om igen... Ack ve, ack ve...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din helg låter ganska mysig tycker jag. Bra att du trivs! Sov Gott

Anonym sa...

Hej min lilla flicka (fast stor)!
roligt att du hade det fint i helgen. Hoppas få se dina "nya kläder" när du kommer på torsdag.
Än så länge har jag inte kommit in i jobbet på skolan. I söndags var jag där i 5 timmar1 Helt sjukt!

Längtar efter dig, välkommen hem
önskar mamma

Anonym sa...

Om man bortser från de existensiella så låter det hela alldeles toppen. Men se upp för existensen och essensen, sånt ger griller.

Anonym sa...

Hej älskade Louisa,

Det låter minsann som du trivs bra uppe i Sthlm! Vad bra! Jag ser fram mot att läsa dina alster!

Stor kram!