fredag, september 28, 2007

Jag har tre mattor

Jodå august, jag har en matta. Eller tre mattor. De är alla bra, men jag brukar sällan använda dem i skrivkrampslösande syften. Kanske något nytt att försöka.
Diktvecka den här veckan. Jag anser dikter - mer än prosa - vara min hemmaplan. Därför får jag inte ur mig någonting. Ingenting förefaller bra nog. Så illa står det till med verkligheten.

Sitter hos Poofie i Skara. Förkylningen har gått in i en helt ny fas. Fortfarande hosta, men nu även halsont, öronont, huvudont och igår feber. Det är ju härligt att känna att man lever, som det brukar heta. Ska ta en Ipren, innan det bär iväg till stadsmetropolen Skövde... Vi ska shoppa. Jag ska INTE shoppa... kanske bara några hårsnoddar... För jag har så LÅNGT HÅR nu att jag kan ha FLÄTOR *fira*.

Deltog i mitt livs första slam i måndags. helt oförberedd stod jag där och reciterade sånt jag trodde mig minnas ur mina alster. Det var skoj. Men jag rönte inga större framgångar hos klubben för inbördes beundran (Jag var den enda på stället som inte kom dit varje vecka och slammade...) men dock. Mest äg av alla var en tant på åttiotre som slammade om IT-samhället och hade en dikt som började "Jag vägrar gå med stavar i Hagaparken...". LOVES IT!! Hon gillade, för övrigt, mig också.

Livet...

7 kommentarer:

tomasselin sa...

Hej du :) Jag älskar också tanten. Själv sitter jag och käkar en kyklingsallad med quinoa som Kristin gjort åt mig... du vet, gurka, fetaost.. medmera. Mums. Ahh... tänk om jag kunde bli omhandtagen av Lotta varje gång jag blir sjuk :$ LYLLO DIG!

tomasselin sa...

Louisa, btw... Facebook är omöjligt att inte skaffa. Alla har ju det. Typ. Gabriella har skaffat facebook, då har det gått långt.

Anonym sa...

Hej gumman!

Hoppas att Ipren hjälper dig. Den lilla blå gubben säger ju att han är bäst på det;).Det är bra att du kan ta tillvara tiden fast du är sjuk. Men var rädd om dig.
Hälsa moster Carina när ni kommer dit. Vi har fint väder fast lite kyligt. Det var -1 grader i morse.
Puss och kram från skånska modern till dig och Poofie

Maria sa...

hahaha En mysig tant med sunt förnuft. Att överhuvudtaget gå med gåstavar i en park känns överdrivet överambitiöst.
Bli frisk till Avslutningsfesten!!

Anonym sa...

Heja Louisa,

Ska ni till Carina o Sven? Vad kul! Du får hälsa från oss i A-torp!

Kram

Anonym sa...

Hej. Jag saknar min blogg. Så då går jag in på din blogg o läser. Gillar den. Man blir liksom glad i själen av dina vardagsiaktagelser. Och tack för att jag får ta del av dom. Hej./ Elin

elli sa...

Tjooo! Jag blir osäker på om halstablettknepet är nåt jag ska ge mig på, knaprar oftast bafucin, och tungarn blir så domnad om jag ska äta sånna en hel föreställning...

Läser också att du blir facebook-tjatad på. Do it! Nu är det så inne att det är ute-inne, sådär ute som nåt som bara är inne kan vara, alltså hopplöst anti och fel och ALLA vet om det...