torsdag, september 06, 2007

Teknikens under och Yvonne Lombard

Sitter här på bussen hem till Härnta och bloggar. Fatta teknikens under när man kan surfa på bussen! Ojoj... det är nästan lite läskigt...

Igår var vi på Stadsteatern och såg Yvonne Lombard i Beckets "Lyckliga dagar". Och jag blev som alldeles varm och liksom mjukblöt i själen. För att hon var helt underbar. För att texten var helt underbart underfundig. För att det var så tragikomiskt vackert. Jag blev liksom lite kär där och då. Jag och fem andra gjorde stående ovationer. Så tagna var vi. Mannen bredvid mig surblängde varje gång jag skrattade och tittade på klockan typ var femte minut. Jag tror inte han sögs in på riktigt samma sätt som jag. Bara en gissning...

Snart Härnösand i några dagar. Sen Stockholm igen. Sakta men säkert blir jag nollåtta. Sakta men säkert ruineras jag av all kultur som pockar på uppmärksamhet. Då äter jag gärna gröt. Gröt är gott. Kultur är gott. Vad finns det att klaga på? Egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avundsjuk

Anonym sa...

Hej Louisa!
Jag unnar dig all kultur som du nu får. Att du gör allt det som du har längtat efter. Bra at du tar tillvar tiden och kommer ihåg att njuta!
Det var kul att få rå om min stora lilla nollåtta några dagar.
Puss och kram! Jag älskar dig/Mamma