fredag, mars 20, 2009

Il y a longstemps que je t'aime, jamais je ne t'oublierai

Det var fint att gå på bio ensam igår. Först såg det ut som om jag skulle bli verkligen - ensam. Ingen annan kom till Grand, så de stängde dörren om mig och filmen rullade igång. Sen - precis i förtexterna - kom ett sånt där äckligt förälskat par och satte sig några rader framför. Men det är en parentes.
Såg filmen "Jag har älskat dig så länge" - eller på franska: "Il y longtemps que je t'aime". Den var mycket bra. Smärtsam, finstämd, och också lite snäll på sitt sätt. Har haft den gamla fina franska barnvisan A la claire fontaine - som citeras i rubriken - ända sedan dess, eftersom den har en framträdande roll - med underliggande betydelse - i filmen.
Satt med benen i stolen bredvid och åt en glass jag hade smugglat in. Fin kväll! Och bara för att de var i Frankrike kan jag osökt att tänka på Bodil.

Så har det kommit ett nytt nummer av "Vi läser". Pepp på det!

Och imorgon är det verkligen lördag. Har jättesvårt att bestämma mig för vad jag ska läsa, men jag tänker att det ger sig. Haha, om än kanske inte förrän jag står där framför människorna och måste läsa något...

1 kommentar:

hedvig sa...

du kunne ringt til meg, eg hadde såklart blitt med på kino!