torsdag, december 31, 2009

Den sista natten som helt och hållet tillhör 2009

Lika bra att vara vaken ordentligt alltså...

Nä, men det rör sig lite för mycket i knoppen.
ibland när man inte vad man säger och vad man menar med det man säger och till vem och varför. Och att man gör fast man inte vet, eller att man inte gör fast man borde. Och så lovar man sig själv igen och igen att såhär snurrigt ska det väl ändå inte behöva bli alltid.
Alltså det är ingen depp, bara en enorm röra av allt möjligt och då blir det lite svårt att sussa kudden. För imorgon är det någonting nytt som börjar röra sig och flyta runt. Det är väl säkert bra. Det skulle och borde vara nånting bra som doftar av nånting annat än den här hösten som luktat gamla löv.

Jag har rött hår igen så att jag ska känna igen mig och knacka på där och fråga vad som är på G. Foto: J. Nylund



Tur för mig att jag köpte ögondroppar idag. Också ett blått diadem som inte alls passar med nyårsblåsan, men som kanske ändå var värt sina sjutti spänn.

God natt, god morgon, gott slut och god början på nåt. Ett år, ett tänk, ett längt, en lust...
Och ett styng av saknad och oförståelese inför hur vissa saker inte är som de egentligen rimligtvis skulle kunna vara. Om det bubblar mellan ytorna, varför kan man då inte bara röra sig lite lite närmre varandra och krypa in en av bubblorna tillsammans en stund?

4 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Vad fint. Och jag vill se ditt diadem. Sedan kan du sy fast en stor blomma eller fluffgrej av tyll så det matchar andra kläder. Paljetter, knappar eller pärlor som dekoration.

Louisa Erika sa...

Jag kanske sätter på mig det när vi fikar

Anonym sa...

härligt frisk bild!

Louisa Erika sa...

:D HÄRLIGT! Och tack!