tisdag, december 29, 2009

Quinoa

Varenda människa säger att de älskar att äta quinoa, för det är ju så nyttigt och gott och bra på alla mögliga sätt. Ändå finns det ingen som kan tala om för mig ifall vattnet ska koka bort helt eller inte och ifall det verkligen är rimligt att koka fröna i en halvtimme - trots att förpackningen säger en kvart. Nog om det. Får ändå snart se huruvida den blev ätbar eller inte. Jösses... och jag som skulle visa min mamma hur gott och nyttigt och bra det är med quinoa på alla möjliga sätt...

Vidare har jag varit jätteduktig och pluggat idag. Undviker fortfarande nogsamt min exegetikuppgift. Blotta tanken på den orsakar nämligen små ovälkomna besök av herr Ågren... Blaj och blä för exegetik. Religionspsykologi trumfar detta anytime.

Snart kommer Tomp och då ska jag och han och ömma modern se på film. Mycket bra mycket bra.

Låg vaken till halv fyra inatt och nostalgiläste min egen blogg baklänges ända till juli 2007. Fetaste egotrippen på länge och ganska kul. Rekommenderar alla mina läsare att göra detsamma :P

Det var roligt det här med att lägga ut bild... Såhär glad och drucken var jag på juldan. Foto: L. Leek <3

3 kommentarer:

Linda sa...

Underbara fina du.
Bra kämpat med plugget! Nu inspirerar du mig till att komma igång...försökte idag, det misslyckades :/
Ses snart! KRAM

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Så fort vattnet kokat bort helt bränns de fast så det är bättre att ta för mycket vatten, koka för länge, hälla i mer vatten och sedan hälla av vatten när de är mjuka och låta dem stå och fluffa en stund.

Louisa Erika sa...

Fluffa alltså... Måste prövas