tisdag, december 29, 2009

Det här med bajs

Bajs är ju hysteriskt kul.
Att leka bajsleken till exempel (leken där man byter ut ett ord ur en film- eller låttiltel mott bajs) är väldigt kul.
Bajs har blivit ett värre tabu än sex.
Bajs är liksom höjden av äckligheter att komma på sig själv eller andra att syssla med. HYSTERISKT kul!!
Med anledning att detta svårartade äckel tänker jag skriva ett inlägg om vad härligt det är med bajs.

A. Det kan vara grymt skönt att skita. Av nån anledning särskilt på morgonen sådär fem minuter efter det att man svalt frukostmackan. Och även på kvällen precis innan man ska sova. Jag sover alltid allra bäst när jag är nytömd...
B. Det är oerhört tillfredsställande att betrakta sina skapelser innan man spolar ner dem. Ibland är det ljusbruna mot gult till. ibland nästan svarta. Ibland kan man urskilja vad man ätit (Särskilt om det är majs... Vad är grejen med det? Är våra kroppar helt oförmögna att bryta ner dessa gula korn?) Ibland liknar skiten puré (Vilket är det mest otillfredsställande att se om ni frågar mig. Kleggigt och lite för likt chokladmousse...) och ibland är den formad till perfekta korvar. Bäst är det när man gjort en riktigt fyllig hög av halvmörka långa, fasta korvar och stänger locket om den för att sedan höra den försvinna ner i avloppet. Aaaahh!!

Äcklade än?

Till sist: VARFÖR är folk så rädda för att skita hemma hos andra/på skolan/på jobbet? Blir man en fräschare och härligare människa om man är förstoppad?
Nä! FRAM FÖR BAJSANDE människor! :D

Nu ska jag prova nåt nytt... BILD i Tomrummet...
Såhär snygga är jag och min syrra när vi leker med min nya leksak (en MacBook Pro!!) Enjoy!



Min syrra som btw gav min en apsnygg T-shirt med reklam för bloggen i julklapp <3

Nu sk jag glo på InTreatment (BRA!!) innan jag sussar kudden.

1 kommentar:

Linda sa...

Okej okej...jag brukar inte bli äcklad av bajs! Har även läst bajsboken som finns på Sveriges alla förskolor..men nu måste jag erkänna att jag faktiskt blev lite äcklad. <3