lördag, januari 09, 2010

Avatar

Hade myskväll med mamma ikväll. Vi åt mumsig sushi och sen såg vi Avatar, som alla har hajpat till förbannelse. Jag tyckte faktiskt att den vara riktigt bra och berörande på flera sätt. Därmed slog den sin egen trailer på käften. VARFÖR göra en så oinspirerande trailer till en helt OK/riktigt bra film?
Tänker inte skriva om hur tankeväckande den var på så många olika sätt bla.bla.bla - vad gör vi med vår värld o.s.v. - för det har jag redan skrivit om i min exegetikuppgift ;)
MEN (ja, jag är Tony Irving) jag tänker skriva att den lugnt bästa repliken - som helt klart gör dundernarr av en viss amerikansk expresident (och hela USA för den delen) - var "We're gonna fight terror with terror".

Helt oväntat har de hemskt god sushi på "Wirströms café och sushi" (vad är det för kombo??) i Härnösand. Funderar på att öppna "Johanssons vulk, video, wok, lattebar och djursjukhus". Men jag kan inte nog poängtera: MUMSIG sushi!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för ett gott skratt! Jag kommer till din butik/café/zoo-verksamhet!

Louisa Erika sa...

I'll be waiting... :P

Elizabeth sa...

Vi hade en jättemysig kväll! Filmen var oväntat bra! Får se om jag har chans att komma till Stockholm och ha mysdagar med dig. Kan inte se att det blir inom den närmsta tiden,tyvärr. Kram Mamma