tisdag, februari 09, 2010

Du...

...som satt på tåget och såg ut som sorg
Jag kramar dig

Du som satt på tåget
linje 17 söderut och såg ut som sorg
Jag kramar dig

Du som satt på tåget
linje 17 söderut
kanske vid 22:20 och såg ut som sorg
Jag kramar dig

Du som satt på tåget
linje 17 söderut
kanske vid 22:20
och höll dig samman med de magra händerna
och såg ut som sorg
Jag kramar dig

Du som satt på tåget
linje 17 söderut
kanske vid 22:20
och höll dig samman med de magra händerna
och var helt svart i blicken
och såg ut som sorg
Jag kramar dig

Jag kramar dig

Jag kramar dig

Jag kramar dig

Jag håller sorgen i handen och klappar den
över fjädrarna

Jag kramar dig

Och inte förrän den kan lyfta...





Jag kramar dig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Denna var mycket vacker! : )

Louisa Erika sa...

:D Tack!

Anonym sa...

va fint!/AnneliÅ

Anonym sa...

Instämmer, du skriver fantastiskt bra! /Jennie S

Louisa Erika sa...

Blir så glad! :D

Elizabeth sa...

Jättevacker och sorglig men ljus. Något för någon poesifestival någonstans....:-)