söndag, februari 07, 2010

Många dagarna, inga bloggningarna

Tillbaka!

Igår hade jag jättemånga fyndiga grejer som jag tänkte att jag skulle blogga. Idag verkar det vara fetstopp.

Bloggar lite melodifestvalen i brist på annat. Tycker att låten "The saviour" nog närmast måste kallas blasfemi. Vet inte om det är Teologiska högskolan som mixtrar med mig, men det kändes inte OK att han stod där och sjöng om "saving souls" samtidigt som han tafsade på brudar. SKUMT!
Och den så kallade rapen sen... Heteronormativt skit i sin renaste form. HJÄLP!! Varför är schlagern så stor i HBT-världen när den representerar så många av de normer som vi tjatar så mycket om att krossa?
Gillade Jessica Andersson. Hon har nåt sårbart över sig som jag bara tar till mig. Skönt att hon äntligen gjorde en ballad. Nu kan det nog går bra för henne på riktigt i festivalen. HOPPAS!
Coolast av alla var ändå Stefan som spelade flygel med Ola, för så är det bara. :D

Iakttagelser om livet i huvudstan.
1. Man måste alltid ha med sig en massa packning, eftersom man aldrig hinner hem om man ska hinna till nästa ställe i tid, efter t.e.x. skolan. Ofta lämnar jag Hammarbyhöjden på morgonen och kommer inte tillbaka dit förrän det är dags för sängen. Då kan det innebära att jag redan på morgonen måste komma ihåg att packa ner, skolböcker, matlåda, träningskläder, dator, handväska, extra kofta, kanske t.o.m. hårtork... STÅNK
2. Det är ett sjuhelsikes traskande. Detta trots att jag tillhör dem som vill ge all cred åt SL. Det går att ta sig typ överallt närsomhelst på dygnet och det är rätt så häftigt. Men det är ändå ett evinnerligt traskande mellan stationer och hållplatser och hem och andras hem och skola och gym och fik och...

Vet att alla undrar hur glasögonen ser ut (ja, eller inte, eftersom att alla redan sett det på facebook...). Så nu lägger jag upp bilder.



nr.1



nr.2

Så! Nu går jag och lägger mig och vaknar imorgon utan att frysa lika mycket som jag gjort idag. Har druckit massor massor med te. Eller, tre sorters te av vilka ingen egentligen innehåller något te... humor...
Tänker att typ halva det här inlägget är lika välstavat som ifall jag skulle ha skrivit det på fyllan. Zzzzz...

2 kommentarer:

Louisa Erika sa...

Ja, jag ser att jag gör "snuppminen" på båda bilderna. Men nu får det vara så helt enkelt!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.