tisdag, september 19, 2006

Godmorgon Oslo

Jag har lyckats få ett norkst jobb! Boklager blir det. Jag hoppas att jag få packa böcker. Bara ta i en massa böcker hela dagarna :P

Min syster hade mailat mig en mumsig bild på Alyson Hannigan igår... Tack syster! :)

Nu måste jag börja leta en norsk bostad också... Sånt är ju alltid lite otäckt. Vilken underlig slum ska man hamna i (inte för att vi inte bor i slummen nu...)? Och vilka läskiga människor ska man dela kök och badrum med? Hur hög kommer hyran att vara? Kommer jag att vilja packa hem och fara ihop?

Nu ska jag skutta ut på Töyentorget och försöka köpa livets små nödvändigheter: Örontops, tandtråd, underlivstvål och... NÄSSPRAY.

Har jag nämnt att Norge är ett fuktigt land?

Ha de!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag är i Oslo men har inget jobb än, hur gjorde du för att få kontakt med boklagret?

Mvh,
Albin

Louisa sa...

Jag gick till de båda bemanningsföretagen Manpower och Adecco :) De har alltid lite olika uppdrag att dela ut till glada svenskar...

Anonym sa...

Okej nice :) Jag ska på intervju till Adecco imorgon, ska försöka kontakta Manpower oxå då, tack för svaret! =)