tisdag, september 19, 2006

Godnatt Oslo

Norge är ett konstigt land. Fan vad jag längtar hem till Sverige idag. Att packa böcker var soft, så det är inte problemet. Allt är bara så jäkla osäkert, människor är så läskiga och min anställning varar bara en vecka. Saknar nästan Coop Forum lite... mest för att det är bekvämt att veta rutinerna.

Både jag och Linda har gått på nån slags depressiv halvfart idag tror jag. Vi har varit tysta och trötta - inte likt oss.

Oslo är en smutsig knarkstad, fast också rätt mysig. Som vanligt vet jag inte vad jag vill. Kommer jag att trivas här, bara jag bestämmer mig för att stanna? Jag måste ju klippa den berömda navelsträngen nån gång, det kan lika gärna vara nu.
Skulle kanske vara lättare om jag kunde komma på något jag vill ha en massa pengar till...

SkitNorge med alla männsikor som pratar snabbt och grötigt. Kan ingen bara ge mig lite poetbidrag och en mysig lägenhet på Söder, så slipper jag det här gnetandet.
Jag skulle kanske ha lagt lite högre växel på att komma till Sthlm ändå. Det är ju city of my dreams...

Linda övertidar igen, så nu blir de två timmars väntande innan sömnen får ta vid.

Natti, imogon kommer en mer beslutsam rapport...

Inga kommentarer: