tisdag, oktober 31, 2006

Bullbak med Bodil

Aaaaaahhhhh! Snö som faller utanför fönstret! Tjoho, tjoho! Vintern är här och jag har nya stövlar... lalalala... Fallera, tjohej!

Igår var Poofie och jag i Sundsvall på en liten runda. Att handla skor med Poofie är ett projekt av sällen skådat slag, men det slutade i varje fall med att vi kom hem med två par stövlar var!! Så hittade jag dessutom ett par stuprörsjeans i strl 36 (!) *firafira*. Fast egentligen är firandet en lögn, för skräpmatsNorge har givit mig en ganska irriterande fluffmage...

Och appropå fluffmage så har jag bakat hur många bullar som helst idag. Kommer säkert att bli som med alla muffins... de kommer att få ett långt och lyckligt liv i frysen. Det är ju bara så vansinnigt avkopplande att baka :P
Och samtidigt som jag stod där, med kaveln i högsta hugg, var det en intervju med Bodil Malmsten på radio. Typ som om Bodil var i mitt kök och andades in min kaneldoft.
Imorgon ska jag baka bröd till ljudet av de fulaste dikterna folk hört/skrivit...

Igår vara jag på min första övnng med Kvartersteatern. Var skitkul att få leka lite igen. Idag säger min kropp att det var längesen sist ;)

Bulltips: Blanda riven blockchoklad eller rivet äpple i kanelblandningen. Och snåla ALDRIG ALDRIG med gegg, för torra bullar är skittrist!!

Inga kommentarer: