onsdag, november 01, 2006

En degmissbrukares bekännelse

OK, jag erkänner... Jag kunde inte vänta med att baka bröd, utan kastade mig över dinkelmjölet redan igår kväll... Till mitt försvar kan jag ju säga att Poofie kom hem med en gigantisk pumpa, vilken hon genast tömde på sitt innehåll. Pumpakärnor på en plåt formligen skriker ju: BAKA ETT PUMPAKÄRNBRÖD!! Det blev helt stört gott! Kvällsfika vid halv midnatt. Te, nybakt bröd och hallonsylt... mmmmm
Idag känner jag egentligen för att prova att baka havrekakor med russin, fast jag kanske ska hålla mig i skinnet lite, innan nån ringer psyk och säger att jag hamnat i en bakpsykos.

Lyssnade just på LantziP3. Skitkul att höra folks poetiska bottennapp! Det roligaste av allt var att Katarina Frostensson vann det stora pekoralpriset... hehe
Nej, jag är inte bitter... bara för att ingen förstår min poetiska storhet :P

Det är sol på snö idag (och så sluts cirkeln, runt och runt). Ska kanske ta en lite promenix ner åt stan till. Kanske kan jag inte hålla mig från att köpa russin då. Kanske kommer det att bli kakor av den här dagen ändå ;) ...fast det var ju det där med fluffmagen... Iofs kanske jag kan lura Jimmy till att äta upp dem istället. Har ju redan lyckats sälja in skummad mjölk. Det här hushållet skulle må bra av en påse chai-te... Det kan nog ordnas.

Dammsuga kanske...

Inga kommentarer: