onsdag, april 22, 2009

Förföljd

Konstig dag idag.
Började med kaffe och textläsning (en del surfa också...) på Kungsholmens bibliotek med Tomas. Bra grej!
Sen åt vi lunch på "Stockholms äldsta café". Bra grej!
Sen satte jag mig på biblioteket igen och stickade lite. Fortfarande bra grej...

Nu till en mycket dålig grej. Jag blev FÖRFÖLJD av en galen man inne på biblioteket. Han sätter sig mittemot mig när jag stickar. Efter ungefär en halvtimme upptäcker jag att det enda han sysselsätter sig med är att glo på mig. Blir lite skvätten och samlar mina pinaler för att gå någon annanstans i byggnaden och klä på mig. Han efter. Jag letar reda på ett litet skrymsle med lånedatorer. Han efter, sätter sig på en stol och glor på mig. Jag går ut till biblotekariedisken och gör mig beredd att gömma mig under den (eller dylikt) Han efter. Till sist vänder jag mig till honom och nästan skrek:
- Kan du snälla sluta följa efter mig!?!
Vad svarar han?
- Jo.
Jag springer ut därifrån. Hundranitti i puls. Ner i tunnelbanan. HJÄLP!!

Kvällen mycket bättre. Gick hem till fina underbara kloka lugn trygga A och G. A var hemma. Vi pratade om livet. Mycket bra prat med en härlig hund på höften hela tiden. Det viktiga i livet måste vara livet, kärleken och döden. Så är det ju.
Ja, jag ska bli präst.

Och en annan sak... Jag är inte helt obesvarat kär längre...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag pratade med Eva Granath Wigardt idag. Hon undrade hur det var med dig och jag berättade att du hade lite olika planer bl. a. prästtankar. Hon blev alldeles lyrisk och kunde mycket väl tänka sig dig som präst eftersom du är så klok, empatisk och duktig på att uttrycka dig. Kyrkan behöver sådana som du sa hon! Oavsett vad du tänker göra så är det väl skönt att höra?
Kram M

Elak & Olydig. sa...

det e sånna ska man bita i armen.