fredag, april 17, 2009

Kungsholmens bibliotek 13:00

Eftersom det går lite ... sådär ... med att skriva på romanen tänkte jag att det kunde vara läge för att litet blogginlägg.
Det var ju inte direkt igår (nixpix, det var i tisdags...)

Imorgon ska jag och två andra från min skola ha uppläsning på just precis det här biblioteket klockan 15:00. Extra kul grej, eftersom det här är mitt skrivhäng. Poofie gjorde en jättesnygg tröja till mig förra julen, med citat från en av dikterna jag ska läsa imorgon. Undrar just om jag ska ha den på mig. Lite sådär härligt självcentrerat....

Sitter alltså egentligen här för att vara en duktig författare. Har knåpat ihop c:a två sidor. Men då var det 1,5 radavstånd. Eva är skitkrånglig med mig för tillfället. Fattar inte att hon alltid ska vara så jäkla besvärlig. Ingen av de andra är ens i närheten av att trilskas som hon...

Nåväl. På't igen... Som pappa brukar säga.

Liten Gallupundersökning: Alla som tycker att jag ska bli präst lämnar ett positivt nedslag i kommentarerna. BITTE!

7 kommentarer:

Fröken N sa...

Tycker att fröken J skulle fungera mkt väl i rollen som ett stycke kontemplerande o djuplodande präst! Så, som man säger i folkracekretsar, kör hårt!!

Anonym sa...

Som jag sa innan - Du skulle säkert bli en bra präst, och en tillgång i framtidens kyrka. =) / Kaknäsan

AnnaPanna sa...

jo, men ska man inte vara troende då? jag har missat nåt misstänker jag..:)

Anonym sa...

Tänk dig noga för.

CJ

Louisa Erika sa...

Nu fick jag en lite halvskum känsla i magen...

Anonym sa...

Hej Gumman!
Följ din magkänsla. Bry dig inte om vad andra tycker! Det behövs vidsynta människor inom kyrkans väggar. Jag tror att du skulle bli en toppenpräst eller vad du nu skulle vilja "bli". Du kan bli vad du vill bara du bestämmer dig! Det enda som jag tvekar är om du skulle bestämma dig för att bli läkare. Man måste tåla att se blod. Men du kanske har vant dig efter alla sjukhusserier.;)
Kram M

Idgie Johanna Sebastian Ljunggren sa...

Jag funderade pa att bli nunna ett tag, trots att jag bara ar en halvtaskig protestant och inte ens katolik. s ajag vet hur du kanner. :)