torsdag, april 23, 2009

Ojdå-dagen

Såhär skriver Bodil idag:

"Jag har fortfarande inte vant mig vid att jag är smal, en gång tjock alltid tjock.
Det finns forskning om det också.
Personer som en gång varit tjocka - när de ombeds teckna en bild av sig själva tecknar de ofelbart en tjockis.
Det är den inre sanningen som kommer fram. Det obegripliga med att man kommer i sina små jeans."

Jag identifierar mig. Äter päron för att inte kasta i mig allt ickekamoflerat socker jag kommer över...

Idag gick jag hela vägen till Gamla Stan, bara för att måsta vända. Jag hade glömt både plånboken och mig själv.
Hämtade båda och fick en extra matig sallad som tröst av den fina norskan på mitt favvohäng när jag kom tillbaka.
Sen satt jag där i tre timmar och värkte fram cirka tio meningar. Dålig produktivitet...

Imorgon kan vara en viktig dag.

Inga kommentarer: