fredag, oktober 16, 2009

Saker jag tycker och vill idag

Att Bodil ska flytta tillbaka till Sthlm så att hon slipper verka så ledsen på sin blogg. Hon kanske inte skulle bli det minsta gladare av att bo här. Men iaf gladare än hon verkar bli av att bo i den där dyra, men tydligen deprimerande, lägenheten vid Atlanten.

Bo på en gård så att jag kan ha höns, bondkatter, och en dans/svensk gårdshund. Katterna ska heta kaxiga och absurda saker. Hönorna ska vara döpta efter coola sångerskor och deras tupp ska heta Chip. Hunden ska heta nåt oförsvarbart gulligt, typ Smulan (fast dock INTE Smulan).

Ha lite lite mer pengar. För att det känns lite torftigt att fråga sig om man verkligen har råd att köpa fetaost den här veckan.

Köpa den otroligt fina ekologiskt producerade klänningen från Gudrun Sjödén. Tänker mig (i bästa modebloggaranda) att jag skulle bli lite lyckligare om jag fick skutta runt i den. Mmmmm. Jättefin skärning...

Att klockan ska vara om ungefär en timme. För då kommer det kottar hit och vi ska proppa i oss budgettacos och folköl. Ikväll/natt blir det karaoke.

Att jag borde ha frågat idag i serbisk-ortodoxa kyrkan om deras syn på både kvinnliga präster och på homosexualitet. Men eftersom jag är så fin i kanten och rädd för att folk ska bli stötta gjorde jag inte det... :(
Skärpning på mig! VIKTIGA GREJER!
Ibland är det tvunget att man är obekväm. För om ingen obekvämar sig så stannar världen. Det måste finnas en framåtrörelse...

Att det ska vara varmare i min lägenhet - och för den delen i serbisk-ortodoxa kyrkan - så att mina fötter sliper vara isklampar.

Ha enorma mängder glöggte av den sorten de har på Café Mineur.

Samt att jag ska få känna mig helt oändligt snygg ikväll, så att jag får lite ragg, så att det var nån idé med mitt fina lila nagellack ;)

Peace out!

Inga kommentarer: