söndag, augusti 29, 2010

En gång i livet

Lyssnar på FJK och sitter för första natten i mitt nya kollektivboende.
Det är lådor exakt överallt och det känns inte särskilt realistiskt att jag ska hinna packa upp dem innan måndag då skolan börjar igen.
Det ligger något läskigt över det här som egentligen är min första egna lägenhet. Alltså den första inte möblerade, den första där egentligen allt fattas. Men det bör vara nåt hoppfullt över det också. En gång i livet - Nu.

Sitter i en lånad säng. En säng med sexuell meritlista... Det känns stabilt på nåt vis.

Stockholm är aldrig så stort som när jag kommer hem hit ifrån Härnösand. Aldrig låter Stockholm så mycket. Aldrig känns världen utanför lägenhetsdörren så svårtillgänglig. Ge mig en vecka och jag är kollektivtrafikjunkie och på gång igen...

FJK är min vaggvisa. Välbekanta toner, dofter, små pinaler är hemma när det geografiska hemmet är ständigt relativt.



Och därmed har jag och Nalldemar Tütte flyttat in

1 kommentar:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Ååååå
du har ååååkt
t

Skulle du möjligen vilja svara på det här?

♥ Maria-Thérèse blog.afiori.com