fredag, augusti 27, 2010

Gjorde detta för fyra år sen... måste se hur jag svarar nu

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?

Sidan 18 är en blank sida mellan två kapitel :O

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

En gammal röd telefon

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Filmen "My first mister"

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är

00:43 (hon var verkligen 00:35)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Min tinnitus

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Jag bar in bananlådor från pappas bil

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?

Min egen blogg i retrospekt

8. Vad har du på dig?

Trosor och en svart T-shirt med texten SVÅR

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Massor, minns inget

10. När skrattade du senast?

När jag såg ett avsnitt av Huff

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Hyllor, en lampa i form av en stjärna, foton, ett skåp med glasdörrar som jag gjorde i slöjden på högstadiet, en gigantisk pappersblomma från min student, en spegel, mitt barnhandavtryck, en ansiktsmask från min konfirmation, tavlor med Nalle Puh, en teckning Anna gjort av min Nalle, en dubbelkrok med halsband på, sänglampa.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Inte mer än vanligt

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Mer trist än jag tyckte den var 2006 då jag gjorde den sist

14. Vilken var den senaste film du såg?

My first mister

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?"

Ett hus! Så att jag äntligen kan få skapa mitt kulturhus, mot alla odds, och fast folk säger att det inte är görbart... (exakt samma svar som 2006...)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Det "folk" inte känner till om mig är sånt jag inte vill att "folk" ska veta

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Jag skulle vilja att vi såg PÅ varandra och inte FÖRBI varandra (samma svar som 2006)

18. Tycker du om att dansa?

Bara om jag får vara koreograf. Och allra helst ska Linda vara med också... (samma svar som 2006)

19. George Bush?

Tack och lov heter han Obama nuförtiden

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Jack/Jack

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Inte under nån längre tid

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Du tänkte rätt

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Bodil Malmsten, Lena Endre, Meryl Streep, Siri Hustvedt (varför inte låta önskelistan från 2006 kvarstå?)

Inga kommentarer: