måndag, juli 30, 2007

Bubbel och fräs mellan tankebanorna

Kan vara vetskapen om att jag ska få skriva hela året som kommer. Att jag ska få göra bara det. Att ingenting annat - som jag inte själv satt dit - kommer att pocka på. Jag tror det måste vara den vetskapen. Eller något annat. Kanske gammal vanlig hederlig inspiration. Vet inte vad. Men nu bubblar det i alla fall, och fräser, under huden och i hjärnans kringelkrokar. Nu kommer uppslagen. Nu duggar de så tätt att jag knappt vågar tänka längre, ifall jag skulle råka ha glömt pennan hemma....
Igår var jag och träffade en tjej som jag hoppas jag får bo med. Hon verkade likna mig lite. Dessutom hade hon oklanderlig smak.
Tre veckor innan jag gör Sthlm osäkert...

Gudrunkatalogen kom idag. Det kan bli dyrt. Meeen, jag väntar nog tills dess jag kan gå in i butiken och prova. Haha, för det kan man när man bor i Sthlm. ;)

Är lite slutkörd. Har just slutat jobbet. Och igår kring midnatt kom pappa och jag hem från Visfestivalen i Helsingborg. Värme, visor, nya kläder, träffa människor man inte sett på länge. Äta på femtiotalsfik och hitta LP med Johnny Cash. *Tamtitam* Det är inte helt långt till glada känslor.
Vore det bara inte för den där röran i mitt rum - även kallad "mina tillhörigheter". Imorgon så...

Inga kommentarer: