tisdag, juli 31, 2007

Såg en film...

Hur resonerar man när man har sex med en tjej som ber om det? Alltså, med gråten i halsen, tvingar sig på en och kräver sexet -för att fylla sitt hål? (Jo, jag kan läsa ut den äckliga metafor jag just råkade använda). När det är uppenbart att hon inte åtrår en, när sexet är desperat? Hur tänker man? Det är ju synonymt med utnyttjande. Vägra! Ge tjejen en kram istället. Eller bara gå! Gå, därifrån. Det är ju för tusan som att ge en alkoholist sprit.
Varför klämmer man en aspackad, gråtande tjej på brösten? Vill man verkligen ha det sexet? Lever man så efter sina begär? Jag förstår inte.

Varför kallar tjejer andra tjejer för slampor? Varför är inte män slampor? Varför ser vi inte varandra som människor? Varför dömer man efter beteendet, utan att ens försöka se roten till det? Varför är det okej att spotta på det som är trasigt?
Är man tillåtet gods, bara för att klänningen hänger på sned, eller kjolen är för kort? Hur kan man rättfärdiga en våldtäkt med att påpeka en tjejs kläder? Varför sätter man inte stopp, när sorgen ligger uppenbar utanpå tjejens hud, osar ur alla porer? Bräcklig, bräcklig. Jag tror inte på en värld utan tanke. När slutar man se?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ær det skræmmande vænnen...Fick av en slump lyssna på ett gæng 20 åriga killar som pratade om sina senaste ligg igår då jag satt på ett internetstælle. Mådde riktigt illa av allt jag fick høra. Kanske har jag levt i en bubbla, kanske kan man kalla mig naiv. Jag trodde faktiskt inte att folk levde ut sina begær så till den grad att man slutade att se mænniskor...Tragiskt.

tomasselin sa...

Jag brukar kalla hans Albin för slampa. Men han är ju iofs bög. Kanske jämställs med kvinna? Lite sämre än vanliga män. Lr ja, hockeymän. Fast hockeymän är ju iofs hockeybögar. Då borde iofs alla vara jämställda med kvinnan?