måndag, juli 23, 2007

För att jag inte är bättre än just nån annan

Jag är också en sån. En sån som stör sig på hur folk klär sig. En sån som säger att folk väljer kläder som får dem att se bleka/tjocka/storbystade/omoderna/överklassiga/lodiga... ut.
Ändå ondgör jag mig gärna över trendgurus och säger gärna "Jaha, som om man inte ska få välja själv hur man ska se ut?" "Har hon monopol på smak eller?" "Och hur fanken ser hon ut? Är det hon som ska bestämma min stil åt mig?" "Herre min Je"...
Haha. Och sen sitter jag där i kassan och tänker att: "Hon borde nog köpa en större BH" Eller: "Oj hoppsan, han hade visst inte tvättat sin jacka på fytrio år" Eller: "Hon verkar ha flyttat hit från 80-talet"...
Jo, och så gick det med mina intentioner att vara lite bättre och ha mer överseende än andra...

Men allvarligt talat. Midjeväska på krogen år 2007?

5 kommentarer:

E.V sa...

Personligt meddelande: såg du klädfodralet vid din dörr?

Anonym sa...

Skillnaden är väl att du inte säger till dem att de har fel kläder, eller?

Jo, jag har haft midjeväska på krogen. Men det har varit vid impulsbesök. Om nu det är någon förmildrande omständighet... :-)

Jörgen
joergenkson.webblogg.se

Anonym sa...

Kan du inte starta en modeblogg! Jag vill veta vad som gäller? Är galonisar 2008 eller är det väst och kostymbyxor?

Anonym sa...

LOUISA!!! Lyssna på senaste programmet STIL i P1. Det handlar om kläder och politik. Tänkte på ditt inlägg om Palestina sjalen. / Elin

Olof sa...

jag har ju fått ett par fristads snickarbyxor från coopbygg... man känner sig grymt duktig näår man har på sig dem... kanske skulle trava runt i dem hela tiden.