tisdag, oktober 28, 2008

Det är viktigt att skriva... något

Regnet kastar sig ner över innergården.
Jag håller på att försöka lära känna en flicka som jag tydligen ska gestalta om en vecka från idag. Hon heter Camilla och längtar efter sin pappa som hon aldrig har träffat. Hon är en snyftare.

Sen har jag skrivardag idag också. Måste säga att det inte går riktigt så bra som jag skulle önska. Jag kan liksom inte låta bli att lyssna på radio. Jag är en radiomissbrukare.
Och så tvättar jag, klämmer på Camilla, lagar omelett, funderar på att ta en promenad eller ringa någon som kan fika med mig.
Inte mycket produktivt - just. Men mer produktivt än innan. Så...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fröken kanske kan fika med mig till helgen. Jag är mycket möjligt i Nordens Venedig lördag-söndag. Ska bara försöka hitta ett tak. Det går film på Filmhuset som jag vill se.