fredag, oktober 24, 2008

Smulpaj i påse

Alltså, allvarligt talat, hur svårt är det att baka en smulpaj?
ALLVARLIGT?
Lägg ner Ekströms jävla fryspaj! Nu!

Herregud människor! Det får finnas en ände på förslappningen och rädslan för riktiga ingredienser. Det är varken farligt, tidskrävande eller särskilt jobbigt att laga mat själv.
Man kan slänga ihop en omelett med sallad på mindre än tio minuter. En Findus färdigrätt, som innehåller ungefär noll näringsämnen, tar sju minuter i micron. Wise up!
En smuldeg slänger du ihop på fem minuter. Det eventuellt tidskrävande i att göra en paj är att skiva äpplen. Men då kan man göra blåbärspaj. Ha!

Är överhuvudtaget less på reklam - i synnerhet reklam för KORKADE onödiga produkter. Sluta komma in i mitt vardagsrum och spy skitinformation över mig!
Jag är ju stormarknadsmedarbetare igen. Och ibland vill jag bara vägra sälja vissa saker. Fettfri majonäs! Vad är det? Majonäs består ju, för allt i världen, av fett.

Föd inte upp en generation ungar på konstiga substanser. Ge barnen - och dig själv - riktig mat som du gjort själv, så att du vet vad du sväljer.

Smulpaj i påse!?! I rest my case....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tvi! sen säger jag inget mer. Läskisch med paj på påse :/