tisdag, oktober 28, 2008

Pirr-i-magen-listan

(veckans, utan inbördes ordning)

*Mjölkskum
*Höstpromenader på Djurgården med underbara släktingar
*En viss tjej
*Stora, ickebelamrade, golv att dansa över
*Knallblå fingervantar
*Sovmorgnar
*Kristina Lugn
*Mat och fika med saknade vänner
*Gula löv i höstsolen
*Krispig luft mot kinderna
*Vakna till ljudet av regn och vända på sig
*Djupa fönster
*Ränder och prickar
*Min nya karaktär Mirja
*Solrosskott
*Mitt täcke

Påminna sig om att världen är som en vacker lila pläd med blommor på ibland...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är ett djupt fönster?
Det låter för övrigt alldeles fabulöst den där listan.

Jag kan fika på dan tror jag. Ska kolla upp schemat. Jag är i filmhuset då.

Lördag:
15.30 Svenska bilder
18.00 Flickorna i Rochefort
20.30 The Hero

Söndag:
12.00 Aktören
14.00 Cykeltjuven
16.00 Chaplins pojk
17.30 Elefantmannen
20.00 Gatans desperados

Men det blir ju lite beroende på om det blir fullt innan jag kommer in på visningarna. Men lördagsfika då kanske?