torsdag, februari 23, 2006

Desillusionerad poet klagar och letar ljuspunkter

Fan vad trött jag blir! Jag har en vision om ett kulturhus. Ett kollektiv, ett B&B, ett fik, ett forum, en mötesplats. En plats för spelningar och poesikvällar. Rum för skapande och utställningar. Försäljning av konst och poesi. En plats där jag skulle älska att leva, finnas och skapa. Men vart jag än vänder mig stampar man på min idé och säger att den är ogenomförbar. Så hjälp mig då att komma på hur det skulle kunna gå att ordna! STÖN!

Ljuspunkter i tillvaron är iaf att jag troligtvis får jobb och att morgondagen är min bak- och tvättdag. Vidare var det sol på snö igen och jag och Greta tog en jättepromenad istället för en halvlång morgonrunda. Så vann ju Nicole Top model också! :) Man får se till de små sakerna i tillvaron när man i övrigt känner sig rätt ensam desillusionerad och vill.
På muffinsfronten är blåbär svårslaget. Så gick jag på reklamen om Pizzavalet också... så imorgon ska jag äta fryspizza för första gången på år och dar.

Jag vill ju skapa! Jag vill hitta en gitarrist och börja sjunga på allvar igen. Jag vill ha mitt kulturhus. Jag vill att Angelica flyttar tillbaka så att vi kan skapa ihop... Lägg märke till att jag vill saker...

Jag anmälde mig till fredagsflirten idag... så jävla desperat... fast lite spännande också. Man ska inte ta saker på för stort allvar...
Jobbar vidare på min novell om Lluvia. Tänk vad skoluppgifter kan få en att få arslet ur vagnen. Om Lluvia fanns på riktigt skulle hon lugnt vara min tjej.

Nån som är sugen på en laktosfri kanelbulle eller en blåbärsmuffin? Efter imorgon är det bara att titta förbi i så fall!

Natti!

Inga kommentarer: