tisdag, februari 21, 2006

Jag är så begåvad...

Haha! Lyckades få till en felfri hexameter! Jag känner mig faktiskt lite fånigt stolt över den. Nu ska jag komponera en sonett till nästa lektion, och det känns riktigt överkomligt. Det är lite kul att leka författare. Jag har fått tillbaka lite av sugen till att skriva... FUN!
Alla som surfar min blogg lär ju rynka pannan och tänka att jag är långt ifrån litterärt begåvad... meeeen. Döm inte en poet efter orden ;)

Har varit hos Poofie och druckit vin och ätit ostbollar. Det var fint.
Så var jag på ett möte, och nu är jag plötsligt medlem i tjejjouren. Ibland går det undan i svängarna...
Så har jag fått en egendomlig lust att leka entreprenör och att väcka min sovande hemstad till liv. Har lust att mana till uppror, förändring och avbrott från likgiltigheten. Här bor vi i värsta fina stan och så låter vi den bara, så sakteliga, dö... Inte acceptabelt! Jag kanske måste arsla iväg en insändare - utöver den där jag ska spy galla över beslutet att lägga ner gamla, fina Landgrensskolan. No, means NO!

Imorgon fortsätter seriös fitness-satsning och på onsdag blir det snabbvisit i Umeå. På torsdag är det seriös baksatsning och på söndag blir det fikatajm. Maxad vecka i en halvtidsarbetslös ung kvinnas liv... Vidare och vidare och vidare...

Kram

Inga kommentarer: