tisdag, oktober 23, 2007

Mästaren talar

Jag kan inte ha en litterärt inriktad blogg utan att berätta det här, även om det känns som om jag har ett enormt självhävdelsebehov då. Jag säger det i alla fall... Jag är HÄRNÖSANDSMÄSTARE i Poetry Slam. Sug på den! Så, nu var det sagt. Hehe. Och, jag erkänner att jag är lite stolt. Tidningen jämförde min Visakortsdikt med Själens Furir av Göran Palm. Dessvärre har jag aldrig läst Själens Furir...

I övrigt. Poesifestivalen i Härnösand är någonting alldeles makalöst. Och mina varmaste kramar och all cred till arrangörerna. Vilken finalkväll det var i år, med fantastiska poeter, fantastisk musik och fantastisk stämning! Anna Jörgensdotter är min nya älskling. Och vilken Öppen Scen det var. Tänk att Härnösand trycker på så många poetämnen. Det är i såna stunder jag älskar Härnösand, i alla sin småstadighet. När stan lever. När människor möts, när människor brinner, när det skapas kultur. När alla Härnösandsbor kryper fram ur sina hålor och det blir fest. Kultur förenar!

Och Thomas Tidholm tillsammans med Horn Please... Extas!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, Grattis får man väl säga antar jag. Som fan av dig tycker jag såklart att du sålt ut dig och kommersialiserats. Du var bättre förr, innan du var mästare. I övrigt lät det fint.

Anonym sa...

Hej Louisa!
Grattis till titeln. Jag är jättestolt över dig. Jag får försöka hitta Göran Palms dikt så jag kan jämföra den med din kontokortsdito.
Kram och älskar dig/mamma

Anonym sa...

Ja men då är det bara att grattulera:)/ Elin

Anonym sa...

Grattis älskade Louisa!!
Kramar i massor!

Anonym sa...

Jättekul vännen! Stort grattis :D Och tack för en jättemojjig helg. Var underbart att få ha dig här...

elli sa...

Koolers! Klart man ska skryta, fuck jantelagen. Grattis! Grunnar på en sak, betyder det här att du på nåt vänster ska tävla i Norrslam sen? Här i Umeå? Nästa helg? Ring i såfall!