lördag, november 17, 2007

Jag erkänner mig skyldig

Jo, att blogga är också att blotta sig. Alltså sitter jag här nu med rumpan bar och bara blottar.

Har lagat helt vansinnigt mycket kikärtscurry idag. Bra grej, för då dröjer det väldigt lång tid innan jag behöver ägna tid åt seriös matlagning igen. Extra plus för att den dessutom blev god...

Annars har det varit en vecka av skrivkramp. Jag har känt mig som om jag stampat runt runt bland exakt samma ordkombinationer timme efter timme. Min roman går att sammanfatta såhär, till exempel: "Prata med mig!" "Nej, jag kan inte!" "Jo, men du måste prata med mig, jag älskar ju dig!" Nejdå, jag upprepar mig inte.
Igår lyckades jag i och för sig knåpa ihop en saga. Så lite creds kan jag få i alla fall.
"Prata med mig!" "Nej!" "Jo!" Suck...

Var på IKEA och inhandlade massivt med ljus och lyktor, samt pomlor i rött och guld att pryda lilla rummet med. Det kommer att bli en gnistrande advent i år.
Det jag önskar mig nu är bara mer snö (eller snö över huvud taget...), samt att jag ska få en schysst lördgaskväll, utan att bli alltför packad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Louisa, du är som en schysst lördgaskväll!

tomasselin sa...

åhhhh :) Jag saknar dig konstant. Jag vill att du blottar dig ännu mer i din blog. Lr nej, jag vill att du blottar dig oftare. Jag hinner ju hit flera gånger mellan varven. Nu är min kopp te slut, ska fylla koppen igen.

Jag ska också införskaffa lite julvänliga saker till rummet :)

Anonym sa...

Och jag hoppar fortfarande kvar till Pop goes my heart o tänker på helgen då du var här...:) Miss u!

Anonym sa...

Gör det här oss andra till voyeurer? Det känns måttligt uppiggande. Låter som att du inte har tid på fredag?