torsdag, november 01, 2007

Det är en vacker stormig dag

Här i windy city är det som namnet vill påvisa. Det blåser storm, men det är vackert. Det är en positiv dag idag. Långfika på Wirströms med underbara Å. Lite kvalitetstid med mammsen. Och nya FJK-skivan på posten från bästa C. Vad mer att begära av en dag? Jag är tänkt på, liksom.

Härlig helg också. Var på Umeåturné. Hann träffa många. Det enda som gnager är att jag inte hann höra av mig till Elli. Så längesen vi sågs. Men, det går ju fler tåg (ja, eller bussar...).
Fick träffa dunderetablerade vuxenparet i deras inredningstidningslägenhet. Så fina är de, och det är värme där. GosT och jag mysfikade, pratade och köpte mössa - värme igen. Mer värme sen hos L i kollektivet, med gitarrer och film. Sen ytterligare värme och samtal hos C. Det lutar åt att jag kan kalla höstlovet för rätt lyckat.

Familjen var på utflykt i måndags. En typiskt Johanssonskt oplanerad sådan. Inget blev som vi tänkt oss (som vanligt). Vi hamnade på ett pittoreskt litet matställe med kanelbullar made in heaven. Tiden hade stannat där, som en annan värld.
Den Ångermanländska naturen... Små orter som alltid överraskar... Jag står med gapande mun varje gång. "Finns det här?"

Bla, bla. Äcklig jävla optimistkonsult jag skulle vara då. :P

2 kommentarer:

E.V sa...

Avundsjuk, jag är så avundsjuuuuuk.... vill också ha novemberlov.

elli sa...

Meh! Var du i Umeå i helgen! Synd att vi inte råkades, men jag hade nog inte hunnit heller... Cirkusläger+jazzfestival+nån som bodde hos mig. Jag behövde en normalstressig vecka för att hämta mig sen...