tisdag, november 27, 2007

När det lider mot jul

Alltså, det gör ju faktiskt det. Inte ens särskilt sakta, men ändå säkert. F har rotat fram en adventsljusstake som redan brinner i vårt TV-rumsfönster. Jag har tänt den magiska ljusslingan och det ligger faktiskt cirka en milimeter snö kvar på marken. Det är minusgrader idag!
Jag vet att det där med ljusstaken är tjuvstart. Men vi ska ju lämna här innan julen kommit, så det jämnar ut sig...

Har just fått veta att jag tydligen ska hjälpa kocken att göra lussebullar. Vem har skvallrat för B om mina husmorskomplex?

Är färdig med min härligt melankoliska radiodikt. Det är väl lite si och så med ljudnivåerna. Men vem orkar?

Nästa månads diss är att jag måste åka hela vägen till Härnösand, för att stanna där i några timmar, göra en gastroskopi och åka hem igen. Detta endast en vecka innan jag har jullov och ändå ska dit. STÅNK

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det lider ju faktiskt mot jul. och på vägen dit har vi din födelsedag! så moi vill ha önskningar pronto! tycker vi struntar i julisar i år med, för det finns inge mer pengar i kistan i år jämfört med förra året. kanske mindre till och med!

tomasselin sa...

Jag har också julpyntat - med samma motivering :D

Anonym sa...

Att det lider mot jul är bra för min weltschmertz. Hövva att det ska gå så snabbt Jag tycker inte man behöver vara så noga med hur bunden man är till pynt och sådär. Jag glöggstartade för en vecka sedan.

Anonym sa...

husmorskomplex? haha vadan detta? jag tror det blir UTSÖKTA bullar, i vote for mycket russin. och glutenfritt ^^

puss Susanna