onsdag, november 12, 2008

Absolut rekreation

Jag var mordiskt trött när jag satte mig på pendeln från Jakobsberg igår. Pendeln som blev röda linjen, som blev buss 204, som tog mig till min fristad på Lidingö.
Och så hade vi kvalitetsrep. Och när Strings & Stuff har kvalitetsrep släpper det mesta. Ingen mer jobbiritation, ingen mer småledsenhet, ingen mer kropp som tror att den ska gå i bitar. För det är absolut rekreation att få vara med mina bandisar, att få sjunga ursprungssvängig bluegrass och få te i muggar stora som soppskålar.
Sen råkade vi vara i pik med skruv igår också. Tunggung, tillbakalutad mjukgrass och bara allmänt kanonmusicerande.
Om ingen utnämner oss till Polarpristagare snart så är världen skev...

Sen har jag jobbat på stormarknad.
Idag har jag:
- Tappat en bakelse i golvet
- Tagit skit från mannen som tror att han äger mig (och hela stormarknaden för den delen) eftersom han är så bra på trav
- Spexat med en långhårig kille som nyss varit i Indien
- Dansat balett på lagret
- Trallat på "You are my sunshine" hela dagen

Kakan var här och vi stekte blodpudding. Så nu har vi försäkrat oss om att inte få järnbrist. Dessutom har hon diskat min disk och jag lärt henne hur man gör potatismos. Imorgon är min lediga dag och tvättstugan råkade (hör och häpna!) vara ledig...

Inga kommentarer: