torsdag, november 13, 2008

Jobbfritt

Tvätta
Dammsuga
Dega
Doktorn kan komma
Skära gurka
Diska
Brygga kaffe
Mysa i kusinkoftan

G var här och fikade. Mycket varmt och mysigt. Få skratta och förlora sig i samtal och hålla i en hand som är mycket varmare än min egen. Jag är verkligen begåvad med iskalla extremiteter.

Lyssnar på Christer Jonasson hela tiden just nu. Hans soloplatta är det enda mina öron vill ha. Så sprödvackert och så bra för insidan. Tack Christer för den!

Längtar till skogen och efter snön.

Om jag inte är på jobbet kan ni ge er den på att de ringer mig istället. Bara för att jag ska minnas vilka som äger mig. Att ha ett jobb är att vara ägd. Så krasst är det med verkligheten.

Skulle ha varit vinkväll ikväll. Men jag är inte den enda som är ägd... Funderar på att smygöppna min julglögg och kura soffan istället.

Inga kommentarer: