tisdag, november 18, 2008

Jag är nästa Augustpristagare!

Vad en god natts sömn, Johanna Nilssons senaste bok, en fullständigt vansinnig promenad i regnet, och en riktigt god sallad kan göra!
Jag har lossnat med romanen idag. Tror jag. Bitvis. Jag känner mig faktiskt lite nöjd med de fyra sidor som blivit och har ÄNTLIGEN bestämt mig i perspektivfrågan. Och jag älskar verkligen mina underbara karaktärer. De är såriga på ett så sprött sätt. De är så vidöppna och så känsliga. De betraktar. Sonja och Eva - mina gull. Dagens gull. Sara och Amanda får vara gull en annan vecka.

Tjoho!! Såhär har jag inte känt inför den här texten sen... augusti (?).
Tralala! Fallerej! Tjolahopp! Tjolahej!

Ska för övrigt komma med ett mer ingående tyckande om Johanna Nilssons "SOS från mänskligheten" när den är färdigläst. För den har vissa problem. Men... hon kommer undan med en hela del språkliga tråkigheter. För hon älskar också sina karaktärer - och det märks.

Inga kommentarer: