fredag, juni 08, 2007

Som sig bör

Nu kan det hända att mitt bloggande blir sporadiskt. Ikväll flyttar jag in i en möglig husvagn, och sen tutar vi och kör. Premiär imorgon, ojojoj!! Kom till folkets park i Sundsvall och titta. Vi kör hela juni och ända till 3 juli.

Men först, som sig bör, några saker att konstatera - berätta - tala om.
Jag gav Omas syltgrottor och litteratur på hans studentdag. Inte mer än rätt, eftersom det speglar vår gemensamma vinter/vår tillsammans. Många syltgrottor, mycket skapande, mycket kaffe... Grattis fina Omas!
Jag sitter på altanen och skriver det här. Tänk att utomhusvistelse går att kombinera med cyberliv...
Åt årets första mjukglass idag. Utan strössel. Bara glass och våffla. Bra grej!

Och så bike parade Härnösand... Köpte ny cykel igår. På impuls. En vacker naturvit med blommor på, och cykelkorg. Jag sitter som en drottning på den. Se upp i backarna, här kommer drottning Louisa på sin stormarknadshoj!

På skolfronten intet nytt. Men jag roar mig med att hoppas.

3 kommentarer:

Olof sa...

Idag

tomasselin sa...

Hej,
tack så jätte, jätte mycket för boken och kakorna!!!! du är så underbart mysig! boken verkar verkligen superduperbra. ska bli skönt att läsa. och kakorna var superdupergoda. mkt bättre än bibblans. bjöd mor och far också. de gillade dem. jag är så lycklig idag. jag längtar till skule. då ska vi ses och trampa båt och prata och mysa! vi ses kanske i Sundsvall nästa vecka... eller så får du ringa mig om du har tid. Annars ses vi efter Australien, men jag ska försöka följa din blogg och uppdatera min egen.

Anonym sa...

maste kolla:)