torsdag, januari 03, 2008

På grund av våldsam efterfrågan

She's ba-ack!

Jo, när man är en så omåttligt populär bloggare - som jag verkar vara - är det inte lönt att försöka hålla sig borta från nätvärlden. Därför följer nu en liten snabbuppdatering, rörande livet i största allmänhet.

Kanske ballaste grejen får inleda. Jag har träffat Bodil. Jag har alltså stått öga mot öga med den faktiska Bodil Malmsten. Jag var överlycklig och livrädd samtidigt. Jag försökte febrilt komma på hur jag skulle kunna uttrycka min beundran, utan att låta som en idiot. Jag lyckades klämma ur mig att "Priset på vatten i Finistère" är en av de viktigaste böckerna i mitt liv. Hon blev glad! Hon skrev det i boken också, att jag gjort henne glad. Jag vågade... :D

Sen är det såhär också. VINTERN! jo, det är sant. Den svårt efterlängtade årstiden har nått Härnösand. Det finns till och med drivor. Jag har såklart passat på att använda snön på bästa sätt. Jag har rullat i den, byggt gubbe av den och lekt med Gurkan i den. Jag är en obotlig norrlänning och vinterromantiker. Så kan vi snälla lägga ner den förbånkade växthuseffekten? NÅGON?

Sen har jag gjort skiva också. Eller, jag har inte GJORT skiva, jag har SJUNGIT på skiva som U gjort. Jag har skapat musik som finns på skiva. Jag, och fina, braiga, fantastiska Strings and Stuff. Så ball!

Massor av annat har såklart också hänt. Till exempel har jag blivit 24 hela år. WOW (eller nåt) Och så har det ju naturligtvis varit jul också. Jag har missbrukat den, som vanligt. På julfronten intet nytt.
Har dessutom passat på - nu medan jag är hemma -att skaffa mig en livsstil som skulle kunna leda till en handbok med titeln "Bli fet fort - 10 enkla steg till din alldeles egna övervikt". Men frosseri hör juluppehållet till. Snart återgår allt till det normala, med havregryn, nudlar, kidneybönor och broccoli samt - icke att förglömma - KESO. Ahh, det ljuva livet som student...

Sen har jag skaffat Facebook också. Jag skäms...

4 kommentarer:

elli sa...

Bodil..!! Ja, här händer det grejjer... Jag saknar ord. Good for ya!

Välkommen tillbaka till bloggosfären, och vi ses på fejsan... hehe...

E.V sa...

HURRA!

Anonym sa...

Man får gratulera då. Till vinter och Bodil och nytt blogginlägg.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka. Så du kände inte till mina teatervanor?
Jag blir lite avundsjuk på snön ;-)