tisdag, februari 17, 2009

Bohemian Rhapsody

En låt med Queen. En sorts glass jag just satte i mig en tallrik med. Fy så gott! Hoppas att den även behagar lindra mensvärk.

Fick ledigt nästa vecka. Betyder: HÖGA KUSTEN HERE I COME!!
Och det ska bli så skönt att jag nästan inte vågar tänka på det. Och jag ska skriva så mycket som jag bara kan klämma ur mig, på det bästa skrivstället någonsin. Sambiblioteket i Härnösand. Det finns inget bibliotek som mäter sig med det. Så är det bara.

Blev jättelyft av mitt textsamtal idag. Fick höra att en passage i min text var "skitsexig" och sånt blir man ju inte direkt nedslagen av...

Stockholm börjar uppvisa tecken på någon slags vinter. Snö faller. Den ligger inte så länge... men den faller!

Ville skriva något djupt och filosofiskt idag. Orkar bara inte komma på något.

En viss person tog i mig idag och jag ville aldrig att hon skulle släppa. Två veckor innan jag får se hennes ögon igen. Lite av en depp. Hur ska jag få henne att förstå att hon längtar efter mig lika mycket som jag efter henne? Hur I say, hur?

Vi avhandlade Kicki & Lasse (som Strings & Stuff... haha) och alla var rörande överens. Konstig kvinnosyn, belamrat med blomsterspråk och blablabla men ändå bitvis rörande och engagerande.
Har bara tre sidor kvar i Till Mervas. Min kommentar: AJ!! Och det är fasiken inte ett dumt omdöme. Den, Elisabeth Rynell, bjuder jag på. Du har förtjänat den.

Nu tar jag och Tomas en promenad alldeles strax.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha! Queen var mitt absoluta favoritband när jag "växte" upp (väntar fortfarande.. på både längd o mognad... ;-)) Bohemian Rapsody en av favoriterna. När jag tänker efter var det mesta kanon med Queen.
Kramar i massor!!