lördag, februari 21, 2009

LALEH!!

Wow! Vilken otrolig Liveartist den tjejen är! Karismatisk, energisk, musikalisk (deluxe!) och med en enorm publikkontakt. Den glädje som stod runt henne ikväll under spelningen på Cirkus är helt omöjlig att fejka. Hon måste helt enkelt älska det hon gör. Och det måste vi i publiken älska henne för.
Sen är hon dessutom söt som sockrad sockervadd samtidigt som hon är vass som en spjutspets, eller en nål rakt i pupillen. Full med vässade kommentarer om hur verkligeheten ser ut, blandat med smäktande trallalalasånger om äkta kärlek.
Jag är tusan såld! Och jag hade - på sin höjd - förväntat mig en småtrevlig konsertupplevelse. Såg liksom mest fram emot att träffa N och hänga lite...

Bara en sak fattades... Precis bredvid mig stod ett sånt där läskigt förälskat par. Den längre tjejen stod bakom den andra, höll om midjan och snusade hår. De sjöng Call on me och tittade menande på varandra...
Jag hade hemskt gärna snusat hår ikväll.

Inga kommentarer: