torsdag, februari 26, 2009

Som ni märker skriver jag just nu på mitt skönlitterära projekt

Hälsade på Poofie på floristskolan. Tvingade henne att göra en bukett med blommor som jag valde. Den blev mäkta vacker. Den skulle dock inte ha överlevt i en vas tydligen. Blanda tulpaner och rosor är tydligen ett nix. Något med vattentemperaturer...

Kan vara färdig med ytterligare ett avsnitt. Är bara rädd för att alla avsnitt är likadana. Så just nu är jag inte ens nöjd med mig själv. Känner mig bara väldigt obegåvad och enkelspårig. Fjärtskrivdag! Stånk och stön!! Oh why? Oh why?

PENGAR!! Den tråkigaste omständigheten i världen. Och jag blir bara blåst och blåst på dem. Av många människor, på många olika sätt. Av jobbet till exempel. Mestadels av jobbet - och nu snackar vi tusenlappar...
Jag kanske också ska börja med bakvända Robin Hoodmetoder. Vad sägs? Någon som känner för att ge mig oskäligt mycket pengar/utföra tjänster åt mig gratis?

2 kommentarer:

hedvig sa...

hallo! skriva blogg kan du, men svara på mail er vanskelig, det. Eg tykkjer forresten du kan bli ferdig med denne boka så eg får lese den! klemm

E.V sa...

Köp en triss.