fredag, augusti 24, 2007

Att jag bor här nu

Att jag bor här. I staden där bortglömda människor fyllesover under bord, på torg där tusentals människor blundar och passerar. Att jag bor i staden som luktar och stinker och doftar. Och Gud vet vad jag drar ner i mina lungor. Att jag bor här nu. I staden som andas och pulserar och skriker och dansar. Att jag bor bland kulturen och misären och värmen och iskylan. Allt i ett. Att jag bor här. Och jag tror att det stämmer.

Ninni Poijärvi är nya skrivflowartisten. Finsk mjukcountry gör sig till texterna om Eva, Sara, Sonja och Amanda. Idag Karin, och en liten, liten tant.

Att jag bor här nu. Och vill jag kan jag gå på teater varje kväll. Och jag vill. Men jag väntar en liten stund till. Att jag bor här nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!
Vi saknar dig häruppe men är glada för att du är där du vill vara!
Jag har den vanliga nevositeten inför första skoldagen, sen är det bara att försöka hänga med..
Imorgon ska jag och Lotta plocka lingon och försöka oss på rårörd sylt. Spännande eller hur?
Nu ska Lotta skjutsa oss till Tomas som fyller 50. Vi ska vara i deras loge på Sälsten
Puss och kram Jag älskar dig gumman/Mamma