måndag, augusti 20, 2007

Jag är folkhögskolist igen

Nyinflyttad på folkhögskolan med min hemkokta sylt och mina fiberhavregryn.
Lagom lite sömn inatt då jag ängslades över dagen som skulle komma.
Charlotte inledde första stunden med nya klassen. Läste Bodil. Det bådar gott inför framtiden. och jag har hängt upp mina fina gardiner, i fönstret som vätter mot grönskan.
Kankse blir det ett bra år i år.
Ändå ligger mellankolin och gnager bakom allt. Gäller att sysselsätta sig, för att kringgå längtan efter havsbris och folk man redan känner. Lära känna är ett projekt.

7 kommentarer:

tomasselin sa...

Åhh... jag vill vara där du är. Göra det du gör och känna inspiration och flöde... jag känner inget sånt nu. Och du har lämnat staden. Jag har myst tillsammans med din syster innan hon också överger Härnösand ännu en gång. När jag sitter där uppe på rummet i Umeå så lär jag nog sakna dig BIG TIME. Kom ihåg att ringa om du vill ;) Jag har Halebop.

tomasselin sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Jag vill också önska dig lycka till och hoppas vi kan hålla nån slags kontakt, även om sånt är lite svårt ibland! Jag ser fram emot den dagen (till hösten kanske?) som jag hälsar på nina på lappis, och kanske även dig. Det vore mysigt. Du skulle kunna visa mig Gudrun Sjödén och vi skulle kunna ta en fika nånstans på ett gaycafé i gamla stan. Ska forstätta läsa din blogg så jag ser var som händer med dig! :D Kram Annika

Maria sa...

Du kommer säkerligen få ett bra år i år. Visst, du har haft otur med folkhögskolor förut men... nej, inte i år.
Jag tror på dig för flera varv runt jorden, upp till solen, runt månen och tillbaka igen. Go for it!

Anonym sa...

Lycka till vännen. Tänker på dig och tror verkligen att du kommer att trivas i stockholm. Det är ju "din" stad som du så ofta pratat om...See upp i höst för då kommer en viss fröken Leek och knackar på :) KRAM

elli sa...

Louisa i sthlm för att skriva... Rätt, rätt, rätt!! Massor med tillyckningar(litar på att du hajjar nyord) och kasta dig nu handlöst ut i VÄRLDEN... hehe...

Anonym sa...

så klokt./ Elin